Júliusban ott tartottam, hogy el akartam menni sportlaborba antropometriára, illetve heti négy estén kettlebell edzésekre jártam, viszont mint akkor írtam: a diétából visszább vettem, a kajálással sajnos nagyon elengedtem magam. Röviden: egy dekát nem fogytam 9 hét alatt, cserébe rengeteget erősödtem. Elnézést kérek azoktól, akik nem járatosak a kettlebellben, de most jó pár rövidítés és szleng következik, mivel ezzel lehet legjobban leírni a fejlődésem.

Júliusban elmentem a sportlaborba mint írtam, ahol elvégezték rajtam a testalkat vizsgálatot, megállapították, hogy genetikailag az „extra piknomorf” alkattípusba tartozom, ami magyarán annyit tesz, hogy soha nem lesz atléta alakom, mivel extrém módon hajlamos vagyok a hízásra. Azért mondtak jókat is: erősek a csontjaim, és tkp. sok izom van rajtam, konkrétan: 48.66 kg a 115 kgból. Mondtak pár szót a leletemről, aztán küldtek isten hírével. Sajnos a lelethez adott értékelést segítő lap nem sokat ért egy nem hozzáértő kezében, így sok kérdésem megválaszolatlanul maradt.  Aki esetleg ért hozzá, legyen szíves segítsen. Az adatlapot IDE kattintva lehet megnézni (magyarázatok a poszt alján). A mérés nem keserített el, de most már a tudomány is alátámasztotta, amit eddig is tudtam: könnyen hízom.

Július elején még csak ismerkedtem a 24 kg súlyú golyóval, mostanra azonban boldog tulajdonosa vagyok egynek. Az utolsó két nyári hónap folyamán fokozatosan kezdtem el dolgozni a nagyobbik eszközzel, először csak lendítések, jött a katonai nyomás, mostanra már a TGU-n is dolgozom. Augusztusban visszaálltam a heti két edzésre, és bizony a kajálás még mindig nagyon el volt engedve, reggelire 2 meleg szendvics a melóhely büfében, ebédre teljes, nagyadagos menü, desszert, vacsorára, 2-3 szendvics. Szóval pontosan úgy étkeztem, ahogy nem kellene, közben voltak bulik, borfesztiválok, ahol szintén nem fogtam vissza magam, de hangsúlyozom, egyáltalán nem híztam vissza

Szeptemberben elején hazahoztam a 24 kg súlyt, és Adolf Alberttel, - aki május óta töretlen lelkesedéssel foglalkozik velem, elviseli az összes kifogásom, és segít megfelelő mederben tartani a dolgokat, mindemellett biztat, bátorít – elvégeztünk egy felmérést, amely alapján összeállt egy edzésterv. Maga a felmérés érdekes volt, félórával előbb lementem edzésre egy nap, ahol is Albert az kérte tőlem, hogy bemelegítés után különböző gyakorlatokból csináljak annyit, amennyit bírok. És itt jött egy kis meglepetés: MP 24 kg bal kézzel, 4 ismétlés, jobb kézzel 9 ismétlés, nem gondoltam volna, hogy képes vagyok 9 ismétlésre.  Volt még lendítés, illetve TGU is. Korábban már írtam erről a gyakorlatról, szenvedtem vele, még ma sem a kedvencem, pedig már sokkal jobban megy. A meglepetés az volt, hogy 24 kg-val a kézben meg tudtam csinálni! Edzéseken nagyon sokáig 12 kgos bellel dolgoztam, csak az utóbbi időben léptem fel 16 kgra ebben a gyakorlatban. Ehhez képest meg tudtam csinálni!

A felmérés után úgy beszéltük meg, hogy ugyan edzésben vagyok, de az edzésszám ilyen mértékű fokozásánál is kell a fokozatosság, így az első két hétben egy egyszerű ETK (Enter The Kettlebell) programot néztünk ki, ez az időszak egyben tesztje is a heti edzésszámnak, rendszerességnek, időpontnak. Heti négy itthoni edzés (hétfő, kedd, csütörtök, szombat) reggelente, valamint két edzés a csoporttal kedden és csütörtökön. Persze Albert tervez én meg már az első héten elcseszem, csak két és fél edzés jött össze a tervezett négy helyett, valamint sikerült úgy szervezni az életem, hogy egyik csoportos edzésre sem tudtam eljutni (kifogás: szabadságon voltam). A mostani hét az itthoni edzés második hete, és ez már sokkal jobban sikerül, minden tervezett időpontban sikerült edzeni, kivéve a csütörtök estét, de azt ma este bepótolom.

Múlt héten, szabadság alatt a helyes étkezésre sem sikerült rendesen figyelni, de ezen a héten már nagyon vigyáztam. Tulajdonképpen a július 7-én leírtakat, szeptember 14-én kezdtem el megvalósítani. Rendszeres edzés, helyes étkezésre törekvés, új lendület. Vettem testzsír százalék mérő készüléket, egy Omron BF-510-es példányt, így folyamatosan ellenőrizni tudom magam, jó kis készülék, kiszámol rólam mindent.

Hétfői értékek (2009.09.14): 115 kg, 40,2% testzsír, 19% zsigeri zsír, 28% vázizomzat, 38-as BMI.

Cél: Év végére 105 kg! A többi adatot nem írom le, mert nem akarok hülyeséget írni, persze zsírból szeretnék fogyni, és izmot építeni. Remélem, legközelebb már sokkal szimpatikusabb számokról írhatok a kedves Olvasóknak.

Antropometria magyarázat: 

TTM - Testmagasság
TTS - Testsúly
HUS - Könyök szélesség
TDS - Térd szélesség
VAS - Vállszélesség
MKS - Mellkas szélesség
MMG- Mellkasmélység
CRS - Csípő szélesség
MKK - Mellkas kerület
FKK - Feszített felkar
FK- Felkar kerület
AKK - Alkar kerület
CUK - Csukló kerület
KZK -  Kéz kerület
COK- Comb kerület
ASK - Alsólábszár kerület
BOK - Boka kerület
BR - Bicepszredő
TR - Tricepszredő
LR- Lapockaredő
CSR- Csíoőredő
HR - Hasredő
COR - Combredő
MSR - Alsólábszárredő

Számolt adatok:

DC - Naptári életkor
BF - Biológiai életkor
VTM - Várható testmagasság
TTS - Testtömegindex
MIX - Metrikus Index
PLX - Plasztikus Index
BZS - Becsült Zsiger (kg)
BCS - Becsült Csont (kg)
BI - Becsült Izom (kg)
BZSR - Becsült zsír (kg)
BZS% - Becsült Zsiger (%)
BCS% - Becsült Csont (%)
BI% - Becsült Izom (%)
BZSR% - Becsült zsír (%)
TZS% - Becsült zsír Parizkova szerint

Szerző: Horasz  2009.09.19. 16:28 7 komment

Címkék: edzés alapok diéta gyakorlat kettlebell

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmodvaltas.blog.hu/api/trackback/id/tr811392879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juci SFG · http://redpill.blog.hu/ 2009.09.22. 14:25:15

Örömmel üdvözlöm a blog újraindulását :)

Megnéztem a leletet, még a jelmagyarázattal is elég davincsikódos nekem, de ami szemet szúrt: az ajánlott sportág a kettlebell :) Azért ezt nem önállóan találták ki, gondolom.
Kérdezték, mit sportolsz, te mondtad, hogy kettlebellezel, aszonták tessék?!, akkor elmagyaráztad hogy mi az, erre hümmögtek és aszonták hogy az biztos jó lesz, igen.
Így történt? :)

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.09.22. 14:59:25

Majdnem, a vizsgálatot végző hölgy annyit mondott, h "igen, már hallottam róla"...:D

Dee L'hemaa 2009.10.20. 10:44:39

Szia Horasz!

Melyik volt az a sportlabor ahl jártál?
Miylen vizsgálatok voltak?
Van olyan lehetőség, hogy az alkat, fizikai állapot és az esetleges sérülések figyelembevételével ajánlanak sportágat, vagy ez felejtős, mert a te példád is mutatja, hogy a sportágakkal, azok hatásaival nem mindíg vannak tisztában?

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.10.20. 11:32:21

Szia,

Én a BHSE sportlaborjában voltam:

www.fittkontroll.hu/

Én konkrétan antropometrian voltam, nem sportalkalmasságin, tehát csak és kizárólag testalkat vizsgálat volt.

Szerintem mindazt tudják amit te szeretnél, de nézd meg a honlapjukat, elég informatív.

empszi · http://pszichowellness.blog.hu 2009.10.26. 08:22:40

Üdv. Horasz, halványan emlékszem, valamikor egyszer valahol már "találkoztunk". Most azért jöttem ide, mert valaki erről a címről látogatott a honlapomra, s kíváncsi voltam... :)
Egyébként meg sok sikert!
Bányai Gyöngyi

kisrumpf · www.kisrumpf.blogspot.com 2009.11.12. 21:53:15

Kérlek szépen, regisztráltam, mert ezt muszáj elmesélnem. Tőled tudom, mi az a kettlebell. Ma kinyitom a helyi újságot, hát mit hirdetnek?! "Bootski" Camp néven kettlebell-es edzéseket kezdőknek. Hogy miért Bootski? Odaírták mellé, hogy az orosz katonák is ezzel erősítenek...

Amúgy visszahíztam egy kiló híján mindent, ideje megint kalóriát számolni...
süti beállítások módosítása