Tegnap befejeződött a kardiológiai kivizsgálásom. Sajnos a 24 órás készülékes mérés  nem sikerült, mert lecsófőzés közben simán lejöttek a mellkasomra erősített tappancsok. Mivel informatikusként rendszerekbe gondolkodom, azt hittem akkor már a vérnyomásmérő cucc sem kell. Mint tegnap kiderült, maradhatott volna. Mindegy, csináltak tegnap még egy EKG-t, aztán elbeszélgettünk a főorvos asszonnyal (Ferencvárosi Egészségügyi Szolgálat), hogy miként is tovább.

Nagyon drukkol nekem a fogyáshoz, azonban jelenleg túl magas a vérnyomásom (140/95, 80 körüli pulzusszámmal), ami hosszabb távon káros lehet, ezért vérnyomáscsökkentő gyógyszert írt fel. Talliton-t kell szednem, 2x6,25g-os napi adagban, naponta mérni a vérnyomást, kiskönyvbe vezetve (Excel lesz ebből is azt hiszem). 3 hónap múlva mehetek vissza kontrollra.

Mivel a háziorvosom szabin van, a helyettesítőhöz meg kvázi lehetetlen bejutni, a doktornő előszedte a labor leleteimet (hmmm, integrált informatikai rendszer), nagyon úgy néz ki, hogy minden vizsgált érték a megfelelőségi határon belül van. Hát, nem kicsit könnyebbültem meg, eléggé aggódtam a koleszterin (4,78), triglicerid (1,63), illetve a vércukor (5,9) miatt. Tehát nagy általánosságban egészséges vagyok, csak krónikusan elhízott. Előre a mínusz kilókért!

Szerző: Horasz  2008.07.11. 14:12 1 komment

Címkék: orvos életmód vérnyomás

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmodvaltas.blog.hu/api/trackback/id/tr61563813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R0fike 2008.07.30. 19:55:59

SZia!

Ma (08.07.30.) jöttem haza a kórházból. 24-én a gép előtt úlva egyszercsak erős orrvérzés. Egy órát itthon pepecseltem, hátha eláll. Majd taxi, kórház, ahol kiderült, hogy 210/115 160-as pulzussal...........

Ma már 140/80 körül mzog gyógyszerek hatására.

Nekem életem első korházlátogatása volt. ( ha megérem, decemberben leszek 50 )

Az egésznek semmi előjele nem volt. Kövér vagyok, 140kg, mondogatták, hogy vigyázzak, de úgy voltam vele, engem ez nem talál meg. Szerencsém volt, hogy nyitott egy szelep.

Megjegyzem blogodat, ha érdekel, megírom, hogyan boldogulok a bogyószedéssel és a fgyással. Diétát csak kalória-szempontból írtak elő, tulajdonképpen még a napi 8 - 10 tejeskávéról sem tiltottak le csak az koffeinmentes legyen. Én önként vállalom a mellőzését.

Ezúton is minden jót kívánok neked, sok erőt, kitartást a fogyáshoz, akik meg olvassák: tényleg nézessétek meg rendszeresen a vérnyomásotokat. Sunnyi dolog, tünetek nélkül és gyorsan öl.

Minden gyógyszertárban van kirakva vérnyomásmérő, nem kell a dokinál sorban állni. Legfőképp nem a betegágyon gondolkodni, mi lett volna.

Én egy figyelmeztetéssel megúsztam.

Üdv R0fike
süti beállítások módosítása