Tiszteletem, üdv az életmódváltó blogomon.

Egy kicsit magamról, valamint a hátteremről.

30 éves informatikus vagyok, férfi. Diákkoromban viszonylag sokat sportoltam (boksz, aikido, hobbiként úszás), 2000-ben költöztem Budapestre, rögtön egy multinál kezdtem melózni. Sport elmaradt, munka szaporodott,  jöttek a kilók. Soha nem voltam filigrán alkat, a 176 centimhez jellemezően 80-85 kg társult. Gyakorlatilag 8 éve alatt felszedtem 40 kilót (jelen pillanatban 127 kg vagyok). Tudtam, hogy nem vagyok rendben, de lusta voltam meghozni a döntést, na meg aztán szeretek főzni, jókat enni, inni, így aztán folyamatosan halogattam a dolgot.

1.5 hónapja elmentem véradásra és nagyon magasnak ítélték a vérnyomásom. Azóta gyk. semmilyen kaját nem sózom, erre egy hétre rá elmentem egy gyógymasszörhőz, hogy megnézze és elkezdje rendbe rakni a hátam. A lapockák környéki porcok nagyon le vannak tapadva, folyamatos hátfájással küzdök. A masszőr megállapította, hogy nincs gerinc ferdülésem, azonban mintha az egyik lábam rövidebb lenne mint a másik, emiatt a jobb oldali csípőm szerinte el van csúszva, ez (is) okozhatja a problémát

14 éves koromban volt egy jobb oldali térdficamom, onnantól kezdve mindkét térdemmel rendszeresen előfordult teljes vagy részleges ficam, az utolsó talán két éve volt. A masszőr elmondása szerint valószínűleg az első ficam után az egyik lábam jobban terheltem, mint a másikat, ettől alakulhatott ki az elcsúszás és kopik a porc. Mivel édesanyámnak már van csípő protézise, ez volt az utolsó csepp a pohárban és meghoztam a döntést, hogy életmódot váltok. Azért hívom életmódváltásnak mert szerintem a „fogyókúra”, „diéta” nem megfelelő kifejezések, mivel érzésem szerint időtartamra vonatkoznak. Van kezdetük, van végük. Meggyőződésem, hogy az én esetemben szó sem lehet semmilyen időszaki megoldásról, itt tényleg az egészen változtatni kell.

10 év után elmentem és bejelentkeztem egy körzeti orvoshoz, jövő héten megyek nagylaborba (ugye jó erős a rizikófaktorom a diabetesre, illetve vérnyomásproblémákra), kardiológiára, illetve összehasonlító csípőröntgnetre. Kardiológián még lesz egy két vizsgálat, de az már tuti, hogy túl magas a vérnyomásom, szapora a pulzusom. A gyógyszeres kezelés szükségessége 2-3 hét múlva derül ki.

Amit eddig csinálok/csináltam:

  • 5 hete elkezdtem szimplán odafigyelni mit eszem.
  • 3 heti elkezdem a napi kalóriák számlálását és rögzítését google docsban. Próbálok 1500 Kcal körül maradni, eddig 85-90%-ban sikerült.
  • Heti 2 alkalommal úszás és szauna a Komjádiban, első alkalommal 8 hosszt bírtam úszni, jelenleg 20-nál tartok, és most már nem pihenek minden egyes hossz végén lihegve. (Mellúszás).
  • Heti egy alkalommal 2 óra a gőzben és gyógyvizekben, a Rudasban.
  • Heti egy alkalommal teljes test gyógymasszázs.
  • Teljesen leálltam az üdítőkkel, csak szénsavmentes ásványvizet és zöldteát iszom.

Május 19 óta lement 4 kg (131 kg ---> 127 kg), úgy érzem, jó úton haladok, és nem is akarok nagyon sietni, cél a 100 kg szilveszterre. 

Mi lesz itt:

Az étrendem, kalóriára, tápanyagra kiszámolva, mindezt azért, hogy segítse az önkontrollomat.

Az „edzés naplóm”.

Receptek, egyszerűek, bonyolultak, remélhetőleg változatosak. Mióta kalóriát számolok, megdöbbenve látom, hogy nagyon kevés ételnek van megadva a tápanyag értéke. Ígérem, hogy minden általam készített fogást pontosan dokumentálok kalória és tápanyag szempontból.

Tapasztalatok megosztása.

Valószínűleg unalom, egy életmódváltó élete szerintem nem olyan érdekes, azonban ez egyfajta énblog is lesz.

 

Szerző: Horasz  2008.06.26. 22:31 23 komment

Címkék: életmód elmélet

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmodvaltas.blog.hu/api/trackback/id/tr45541312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Millie · http://www.pakosztos.blogspot.com 2008.06.27. 14:52:38

Kedves Horasz!

Nagyon nagy kitartást kivánok neked ehhez a projekthez! Biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog!!!!
Látom nagyon tudatosan kezdtél hozzá a kalóriák számolásától az edzéstervig. Én kívánok hozzá még nagy türelmet is, főleg azokban a szakaszokban, amikor a tested (az exceltáblát nem ismerve) esetleg nem lineárisan veszít súlyából. Az általad említett 40 kiló súlyfelesleg már önmagában akkora nyomást gyakorol az ízületre, hogy tripla gyorsan kopnak.. A gerincoszlop melletti (axiális) izomzat megerősítével nagyon sokat tudnál javítani a hátfájáson. Ehhez nem kell más, mint hasonfeküdve a két füledbe kapaszkodva megemelni a törzsed napi 3×20.
Biztos nem lesz tökéletes a laboreredmányed, de a súlyvesztéssel szinte minden anyagcsereparaméter rendezhető ilyen fiatal korban. Remélem nem tukmálnak rád egy vagon gyógyszert első körben...
Nagyon szurkolok neked!
Millie

P.s.: A porcok max kopni tudnak, letapadni nem. A masszőr az izmok letapadását említhette...és ez szinte minden ülő munkát végző embernél általános.

Zsuzsa · http://habolondneszeddle.blogspot.com/ 2008.06.27. 15:01:54

Hajrá! Drukkolok! :)

(Csípő - van rá spéci gyógytorna, csodákat tud tenni, saját tapasztalat. Ha a gyanu beigazolódik, keress fel egy jó gyógytornászt)

kisvirag · http://ehetovirag.kisvirag.net 2008.06.27. 15:27:05

Nem hinném, hogy nem lesz érdekes. Fárasztó és talán idegörlő is, hiszen hatalmas türelmet, és kis önmegtartóztatást követel.
A családban jópáran próbálkoznak/tak fogyással, és azt látom, hogy valahogy az fészkelte be magát az agyakba, hogy diétás/fogyókúrás étel=nem ízletes.
Mintha a jóízű kaja csak hízlaló lehetne :)
Sok kitartást, erőt neked hozzá!

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.06.27. 15:32:48

hughh.. koszonom mindenkinek a drukkot, a jo tanacsokat...:)

rpanni 2008.06.27. 15:43:30

jól csinálod, fog ez menni :-)

Cserke · http://eteto.blog.hu 2008.06.27. 16:03:35

Drukkolok, és jó hogy belevágtál, még időben!
Kitartást és jó kajákat:)

(Nagyon jó csontkovácsot tudok, Mo-n az egyetlen, akinek ilyen orvosi végzettsége van. Szólj, ha kéred, olyan dolgokat gyógyít, amivel más nem tud mit kezdeni.)

Horasz · http://horasz.blog.hu 2008.06.27. 16:06:53

Cserke, koszi szepen:) szolok ha nem boldgoulok.

H.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.06.27. 17:21:38

ezt, nagy érdeklődéssel fogom követni, mert én is valami hasonlón gondolkodom már egy ideje. a paramétereim nekem is elég rosszul festenek, 180 cm, kb.130 kg, 40 év.
remélem, a blogod kedvet csinál nekem is...:))

sok sikert!

Dulmina · http://dulmina.blogspot.com/ 2008.06.27. 17:32:50

A legfontosabb lépést már megtetted, a többihez pedig sok-sok kitartást! Izgalmas út előtt állsz, és menni fog ez!

szazala · http://szazala.blogspot.com 2008.06.27. 18:11:52

Érdeklődve fogom figyelni a blogodat! 2hónapja határoztam el én is,és igen nehezen boldogulok!Minden nap biciklizem,általában 8-10 kilómétert tekerek,de előfordult már napi 40 is.Este 6 óra után már semmit nem eszek,kizárólag szénsavmentes ásványvizet fogyasztok.A kilóim igen makacsul ragaszkodnak hozzám:(SAjnos a mutatóim rosszabbak a Tiédnél,tehát nagy szükség van drasztikus váltásra!Éppen ma gondoltam rá,hogy számolnom kellene a calóriákat,hátha sikeresebb lenne a súlyvesztés.Szóval hajrá!,sok sikert!

Kata · http://www.hobbifozocske.blogspot.com 2008.06.27. 19:05:50

Húú, ügyes légy és kitartást!!!

max · http://maxkonyhaja.blogspot.com/ 2008.06.27. 22:35:07

Gratula és sok kiatrtást az új bloghoz, mi Veled vagyunk.

fakanal · http://fakanal.freeblog.hu 2008.06.28. 08:47:28

irigy vagyok, hogy belevágtál, én meg egy kupac izé vagyok ebben, és drukkolok, hogy sikerüljön!:)

Konyhatündér · http://konyha-lakok.blog.hu/ 2008.06.28. 12:00:32

Szia! Mi is ezt az életmódot folyattjuk tavaly november óta, nagyon eredményes, a párom, majd'20 kg-t én 13-at fogytam. Szauna, úszás, sok hal, gyümölcs, zöldség, ásványvís, kevés vörösbor. Sok sikert és kitartást!

1954 2008.06.29. 22:06:48

mindent bele kitarást szoritunk,hogy sikerüljön.

reKorrekt 2008.07.01. 15:26:07

A súly/magasság arányt leszámítva hasonló cipőben járunk (30/info/imádokenni).
Jelenleg 95 kg vagyok, ez +20 kilót jelent. Érdeklődve fogom figyelni a blogod és "ellopni" az ötleteid, ételeid :)
Sok sikert kívánok én is Neked, veled vagyunk!

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2008.08.14. 08:01:31

Nekem önerőből sose sikerült 1-2 kilónál többet fogyni, bár tény, hogy "csak 87" kb volt a max, amit elértem.
Gyógyszer+diéta mellett sikerült 16 kg-t vesztenem, lementem 71-re, majd visszaálltam 75-77 közé, és ezt tartom.
Horasz, sok sikert. Az életmódváltás a legjobb megoldás, ha sikerül vele jelentős súlycsökkenést elérni. Aztán ruhatár csere.

Pann 2008.10.27. 21:46:50

Meg mindig nem latunk egyetlen beszamolot sem, pedig erdekel, hogy hogy sikerul.

Az egyetlen mentseged lehet, hogy a sok edzes mellett mar nem jut idod ide is firkalni

Pusszpanna

Karnamantra 2009.08.18. 11:53:05

Sok sikert! :) Jól lenni jó.
süti beállítások módosítása