Úgy érzem sikerült tartósan kimozdulni az egy hónapig tartó holtpontról. Múlthéten -1 kg, ezen a héten ismét újabb mínusz, így vagyok jelenleg 115 kg, gyakorlatilag napra pontosan egy év alatt 16 kg tartós fogyás. Az elmúlt két hétben nagyon sokat segített a kettlebell, amelyről korábban is írtam. Nagyon jól esik hetente kétszer edzeni, mozogni még akkor is, ha este 9-kor kezdődik az edzés, és bizony nagyon hosszúra nyúlik vele egy-egy munkanap.

Ez a hét a harmadik, de beleszerettem ebbe az edzésmódszerbe. Én különböző fórumokon olvastam róla először majd eljutottam a kettlebell.hu oldalra, amely egy igen jól felépített információs oldal. Két szempont alapján kerestem edzési lehetőséget (eszembe se jutott, hogy egyedül kezdjek el itthon 16 kilós golyókat lobálni), 1) munkaidő után legyen 2) viszonylag a belvárosban.

Három lehetőség adódott ezen szempontok alapján rá három induló tanfolyamra, mindegyik tanfolyam vezetőjével felvettem a kapcsolatot, és néhány levélváltás után,  Adolf Albert RKC (ez a kettlebell hivatalos rövidítése Russian Kettlebell Challange) instruktorra tettem a voksom, aki május elején indított kezdő csoportot, egy harcművészeti dojo-ban. Eddigi tapasztalataim alapján nem tévedtem, Albert magyaráz, odafigyel, oktat a kellő pillanatokban motiválja az embert, egyből leveszi, hogy mire van szüksége a csapatnak, biztatásra avagy korholásra. Részemről próbálom a lehető legtöbbet beleadni az edzésbe, hiszen erőforrást, energiát, időt ölök bele, így a saját érdekem hogy a lehető legjobban használjam ki a lehetőséget a fejlődésre. Múlthét pénteken egy éppen beinduló bulit hagytam ott az edzés kedvéért, de nem bántam meg, mert sokat tanultam és jól leizzadtam.

Jelenleg két alapgyakorlatot ismétlünk, amelyből az egyik (a swing elnevezésű) egész jól megy technikailag, már csak az erőnlétemet kell felfelé tornázni, mert bezony előbb kidőlök, mint az edzőtársak (igaz ők aktív harcművészeti edzéseik mellé iktatták be a KB-t, mint erősítő edzést).

A másik gyakorlat a török felülés már nem megy olyan jó. A dolog lényege, hogy több lépésben kell földön, háton fekvő helyzetből felállni. 115 kg-val már a térdelésből felállás sem egyszerű számomra. Szóval nem triviális. Az alábbi videóban látható a helyesen végrehajtott gyakorlat.



Bármennyire is úgy tűnik, panaszkodom ez nem igaz. Tetszik a gyakorlat, mert oda kell figyelni, koordinálni kell, észnél lenni és nagyon nagy élmény, amikor helyesen sikerül egy-egy gyakorlat, vagy akár csak egy részlet (felülés, felkönyöklés).
 

Még egy videó (csak kedvcsinálónak):-)


 

Szerző: Horasz  2009.05.21. 22:00 5 komment

Címkék: edzés életmód gyakorlat kettlebell bikiniszezon

A bejegyzés trackback címe:

https://eletmodvaltas.blog.hu/api/trackback/id/tr891136409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aalbert · http://babzsak.blogspot.com/ 2009.05.27. 15:39:01

Sajnos elolvastam a bejegyzést...
Nem tudom befér-e este az arcom ezután a terembe... :)
Csak így tovább!

AlbeRKC

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.05.27. 15:43:47

Ugyan, ha mondom akkor igaz:) Este találkozunk!

furasrac 2009.05.27. 22:55:51

és mivel aalbert elfelejtett szólni, a török az felállás (TGU=Turkish Get Up)
amúgy ez az igazi (és jó) reklám a babzsaknak! Hajrá!

Horasz · http://horasz.blog.hu 2009.05.27. 23:56:34

Jahogy félreirtam...hiába na este volt, kösz a javítást. :D

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2009.06.04. 21:23:33

Érdekes dolog ez a kettlebell, már hallottam felőle futóktól. Nálam most a CrossFit látszik elindítani egy új szakaszt :) De végülis a választott módszer/sportág csak eszköz, a lényeg hogy mozogjunk!
süti beállítások módosítása